Богуславське НВО "Ліцей №3-МАН"


Меню сайту

Важливо






Учням


Форма входу

Погода

Пошук

Захист прав дитини

Кабінети довіри


 

Національна дитяча «гаряча» лінія


Національна дитяча «гаряча лінія»

Національна дитяча гаряча лінія


Національна гаряча лінія з питань запобігання домашнього насильства,
торгівлі людьми та гендерної дискримінації

Національна дитяча гаряча лінія


Головна » Статті » Вчителям » Поради психолога

Модульно-рейтингова технологія

Модульно-рейтингова технологія

Пошук нових форм самостійної роботи зумовив створення модульно-рейтингової системи оцінки знань учнів,

Основний задум пропонованої технології навчання може бути сформульований так: диференційована за основними етапами навчання, побудована на продуктивно-творчому методі навчання і піддана етапному діагностико-діяльнісному контролю технологія навчання за певних умов може вивести якість знань на рівень заданої.
Отже, модульно-рейтингова система контролю знань учнів націлена на забезпечення ритмічної роботи, для чого дисципліну, що вивчається, розбивають на. окремі блоки-модулі. Модуль — це закінчений блок інформацій (функціонально завершена частина навчального матеріалу). На вивчення модуля відводиться відповідне число занять різного виду. Для кожного модуля передбачаються різні види звітності (в балах): за знання теорії, за вирішення типових задач (біля дошки і самостійно), за виконання домашніх завдань (стандартних і підвищеної складності), за розв'язання індивідуальних завдань, виконання лабораторних і практичних робіт; залікових і контрольних робіт, також за нетрадиційні елементи діяльності (компетентне обговорення розв'язання завдань на уроці, ініціативні виступи на уроках з поставленої проблеми, участь у поведінці дискусії, виконання проблемних завдань, розгляд і рецензування праць своїх товаришів тощо).
. Уся традиційна і нетрадиційна самостійна робота стимулюється відповідно кількістю балів. Як підсумок, учень набирає суму їх, яка зумовлює його рейтинг.
Рейтинг за окремим модулем складається із середнього бала по всіх видах звітності з урахуванням кількості годин, відведених на навчання конкретного модуля. Учень може отримати додаткові бали для підвищення рейтингу за високі місця в олімпіаді з певної дисципліни, за участь у наукових учнівських конференціях, за експериментальну роботу. При затримці здачі заліку, наприклад, на тиждень знімається половина можливих балів. Учень, рейтинг якого вище або дорівнює встановленій кількості балів, може бути звільнений від іспиту, якщо він протягом року не мав незадовільних оцінок та штрафних балів за невиконання навчального графіка. Таким чином, рейтингова система оцінювання знань охоплює декілька видів контролю: тестові завдання, самостійні та контрольні роботи, індивідуальні завдання, звіти про виконання лабораторних і практичних робіт, експрес-контроль. А це дає інформацію про глибину осмислення навчального матеріалу, вміння застосування знання в конкретних ситуаціях.
Основні принципи, якими необхідно керуватися під час контролю в межах рейтингової системи:
1) контрольні завдання повинні бути взаємопов'язаними і взаємозумовленими, тобто повинні становити систему;
2) систему контрольних завдань необхідно складати так, щоб вона забезпечувала реалізацію різних функцій перевірки (оцінка навчання, виховання, розвиток, стимул, корекція);
3) система контрольних завдань повинна забезпечувати ефективну перевірку основних якостей знань — повноту, глибину, систематичність, системність, міцність, оперативність, конкретність, узагальненість;
4) результативність виконання контрольних завдань, відповідних рівням знань, оцінюється в балах на основі поелементного аналізу.
Досвід свідчить про доцільність педагогічної ідеї, закладеної в основу модульного методу навчання та рейтингового контролю знань. Можна зробити такі висновки:
• значно активізується самостійна робота учнів з навчальною літературою, оскільки зростає їхній стимул до навчання;
• завдяки систематичній самостійній роботі протягом року учні опрацьовують увесь програмний матеріал, рівень якого контролюється;
• підвищується рівень знань учнів;
• можна виставляти об'єктивні оцінки на основі поточної успішності, навіть без здавання іспиту;
• учень одержує можливість сам складати індивідуальний план навчання на основі запропонованого модуля;
• з'являється більше можливостей досить об'єктивно оцінити педагогічну працю вчителя, поглиблюється контроль до необхідної точності.
Радимо прочитати:
1. Нові технології навчання: Наук. -метод. збірник. - К.: ІСДО. 1992-1994. Вип. 1-2.
2. Впровадження модульного принципу навчання // Рідна школа. — 1993.
№ 7; 1994. № 5.
3. Проблеми вищої школи: Наук. -метод. збірник. Випуск 78—81. — К., 1994.
4. Кравець В. А., Любчик М. А. Методические рекомендации по модульному контролю й рейтинговым оценкам успеваемости. - Харьков: ХПИ. 1992.


Категорія: Поради психолога | Додав: Admin (14.02.2013)
Переглядів: 431 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Актуально


Перекласти сайт




Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 563

Час

Корисні посилання

 
 

 
Вивчаємо інформатику
 
Видавництво педагогічна преса
 

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міні-чат

Вверх
© 2020 Богуславське НВО "Ліцей №3 - МАН"